توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی نقاره حاجت‌ها یادی از آیت ا... محمدتقی بهجت| رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند حق همسایگی امام مهربان زندگی باشکوه با مهندسی معرفتی امام رضا (ع) خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد یادی از مرحوم آیت ا... سید عبدا... فاطمی، خطیب مخلص تبریزی| آیینه دلان از تو صفا می‌گیرند تاریخچه لوله کشی آب در مسجد جامع گوهرشاد| باقیات الصالحات تاجر تبریزی در مشهد سِر حج در نگاه شاعران بزرگ علمدار نهضت رضوی| بررسی زندگی و سیره احمدبن‌موسی(ع) حضور ۷۰۰۰ خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی خدمت‌رسانی ویژه کفشداران حرم مطهر رضوی به زائران دهه کرامت
سرخط خبرها

ویژه‌برنامه‌های حرم امام رضا در دهه اول محرم اعلام شد | اذن عزا از حضرت رضا (ع)

  • کد خبر: ۷۷۰۷۸
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
ویژه‌برنامه‌های حرم  امام رضا در دهه اول محرم اعلام شد | اذن عزا از حضرت رضا (ع)
انتظار عاشقان روضه‌های حسینی، اشک‌های عاشورایی و ماتم محرم به‌سر رسید و مشهدالرضا (ع) باز هم مهیای سوگ سالار بی بدیل صحرای کربلا شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انتظار عاشقان روضه‌های حسینی، اشک‌های عاشورایی و ماتم محرم به‌سر رسید و مشهدالرضا (ع) باز هم مهیای سوگ سالار بی بدیل صحرای کربلا شد. پایتخت معنوی دل‌های عاشق ایران‌زمین، دوباره میزبان ماتم زدگانی است که تا قیامت عزای حسین (ع) به دل دارند و به قصد ادامه راهش قربه‌الی‌ا... گفته اند. هم نوا با شور حسینی که سراسر ایران زمین را فرا گرفته است، بارگاه قبله جان‌های عاشق جهان تشیع در مشهد دل‌ها نیز رخت ماتم به تن کرد و پرچم عزا بر مناره اش به‌اهتزاز درآمد.


عصر دیروز هم‌زمان با پیشواز ماه پیروزی خون بر شمشیر و با آغاز آیین «اذن عزا» در صحن انقلاب اسلامی، پرچم گنبد و پوشش گلدسته‌های حرم مطهر رضوی نیز تعویض شد و به رنگ سیاه عزای سیدالشهدا (ع) درآمد. هم زمان با این آیین، به ۶٠ هیئت نمونه به نیابت از سایر هیئت‌ها پرچم متبرک آستان قدس رضوی اهدا شد.


ویژه‌برنامه‌های حرم در دهه اول محرم

قرار است در دهه اول محرم‌الحرام، ضمن اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مراسم  ویژه‌ای در بارگاه منور رضوی برگزار شود، ضمن اینکه شرایط پخش زنده محافل عزاداری حرم مطهر نیز توسط آستان قدس فراهم شده است. همچنین در دهه اول محرم محافل عزاداری «نسل حسینی» در صحن پیامبر اعظم (ص)، رواق امام خمینی (ره)، صحن جمهوری‌اسلامی، صحن امام حسن مجتبی (ع)، مسجد گوهرشاد و رواق دارالحجه برگزار می‌شود.

 

این برنامه بعد از نماز صبح، ساعت ۹ تا ۱۰ صبح قبل و بعد از نماز ظهر، ساعت ۱۶ تا ۱۷ قبل و بعد از نماز مغرب و همچنین از ساعت ۲۲ تا ۲۳ در نظر گرفته شده است. آیین «لبیک یا حسین (ع)» به مناسبت ورود کاروان امام حسین (ع) به سرزمین کربلا نیز فردا عصر در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود و از دیگر برنامه‌های این دهه می‌توان به برگزاری محفل «شیرخوارگان حسینی» از ساعت ۸ صبح جمعه چهارم محرم و محفل «احلی من العسل» از ساعت ۱۸ یکشنبه ششم محرم اشاره کرد که این مراسم در صحن پیامبر اعظم (ص) برپا می‌شود.


برگزاری ۴۱ برنامه در شهر

دست مدیریت شهری برای محرم امسال نیز پر است و به گفته معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد قرار است در این ایام ۴۱ عنوان برنامه ویژه ایام محرم در مناطق برگزار شود. عقیل قدرتی در این باره از برگزاری مسابقه «محرم در قاب تصویر»، مسابقه «عکاسی در محضر خورشید»، «پویش مهر حسینی»، اکران ویژه «معبر حسینی با نوای کاروان»، مراسم پرده خوانی «در سوگ خورشید»، برنامه «مادران عاشورایی»، پویش «نذر سلامتی»، «نوگلان حسینی»، «نسیم بهشت»، «همدلی کریمانه» و «ناله نی» خبر داد.

 

وی افزود: «مهر محرم»، «عکس واره محرم»، مسابقه نقاشی «یاران کوچک حسین (ع)»، «معرفت حسینی» و «پلاک محرم»، برگزاری مسابقه «یار هفتادوسوم امام‌حسین (ع)»، جشنواره «کودک و محرم»، جشنواره مسابقه «عکس محله عاشورایی»، تولید پادکست «نغمه‌های حسینی» و اجرای مسابقه مجازی «مشق عشق» نیز از دیگر برنامه‌های مهم ما به صورت مجازی است.


نصب ۹۱ سازه محرمی در شهر

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز از نصب ۹۱سازه محرمی در این ایام در شهر خبر داده و گفته است سازه‌های «یا اباعبدا...» در میدان فلسطین، «یاثارا...» در میدان جانباز و «دعای امام رضا (ع)» در عرصه میدان شهدا نصب و مجموعه کامل «علم‌وکتل» در میدان سعدی جانمایی شده است. طبق اعلام یوسف اسماعیل زاده، سازه «مدافعان کربلا» نیز در ۳ منطقه شهر واقع در خیابان بهار، میدان آزادی و ابتدای وکیل آباد جای‌گذاری شده و سازه «دست» نیز در احمدآباد و بولوار معلم نصب شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->